Fogysz aludni

Szerző: Vada Gergely Remek lauki előnyei a fogyásnak, ha csupán a jó alvásminőség fenntartásával hatékonyabb fogyást tudnánk elősegíteni, de sajnos ez egyáltalán nem ilyen egyszerű. A súlyfelesleg leadása érdekében nemcsak az edzésre és a helyes étkezésre, de az alvásra is ugyanakkora hangsúlyt kell fektessünk.

Legutóbbi bejegyzések

Sokszor megfeledkezünk róla, de ez a három dolog összefügg egymással! Habár a fogyni vágyók körében a diétázás és a magas intenzitású kalória égető edzések a legjellemzőbbek, a helyes alvási szokások betartása is legalább ennyire fontos. A rossz alvás nemcsak megakadályozza az intenzív testsúlycsökkenést, de rengeteg testsúllyal vagy anyagcsere-zavarral járó egészségügyi problémához is vezet, mint pl. Hormonok és az étkezési vágyak Sajnálatos fogysz aludni a rossz alvás kihat a hormonműködésünkre is, különösen a grelinre, leptinre és kortizolra.

Az alvás a fogyókúra fontos része 6 ok, amiért az alvás fogyaszt Miért kell aludni, ha fogyni akarunk? Akkor ez a diéta kell neked! Kisebb betűméret Az újévi fogadalmak rangsorában garantáltan toplistás a "leadok fogysz aludni kilót", persze ezt lehet cifrázni is olyanokkal, hogy "többet mozgok", "kevesebbet eszem" és a többi. Ám most elárulunk egy nagy titkot: a legtöbb efféle fogadalom mit sem ér, ha elhanyagoljuk az alvást. Küzdhetünk akármennyit a kalóriákkal, a sporttal, a tutibiztos fogyókúra-módszerekkel, ha nem alszunk eleget - erősítette meg egy újabb kutatás a már korábban is emlegetett tézist.

A grelin az fogysz aludni hormonunk, ő mondja meg az agyunknak, hogy mikor érkezett el fogysz aludni ideje annak, hogy együnk. A kortizol a stressz hormonunk, ami fogyásesetén azért kiemelendő, mert a stressz helyzeteket sokszor evéssel próbáljuk csillapítani, hiszen mindannyian tapasztaltuk már, hogy a táplálék bevitel egy szuper örömforrás, nem igaz? Ha túl keveset alszunk, akkor a szervezetünk több grelint és kevesebb leptint fog előállítani.

Ma van Márta napja!

Továbbá kialvatlanság esetén a hormon kiegyenlítetlenség azt is eredményezi, hogy többet eszünk, mint amennyire a szervezetünknek valójában szüksége van. Amennyiben rosszul alszunk, akkor szintén nem tudjuk kipihenni magunkat és feltöltődni olyan mértékben mint általában, ami magasabb számú kortizol hormon előállítást fog eredményezni az erekben. A magasabb kortizol szám pedig azért nem szerencsés a fogyás tekintetében, mert fogysz aludni idézi elő, hogy a szervezetünk energiát tároljon zsír formájábanolyan nehezebb időkre, fogysz aludni majd megint nincsen elegendő energiánk vagyis nem aludtunk eleget.

zsír zsíréget

Abban az esetben, ha nem alszunk eleget, a kialvatlanság a szervezet inzulin felhasználását szintén érzékenyen érinti. Az inzulin egy kiemelkedő fontosságú hormon a cukor feldolgozás szempontjából. Fogysz aludni túlzottan kevés alvás hatására a sejtjeink inzulin rezisztensekké válnak, ezzel azt eredményezve, hogy több cukor marad a vérkeringésünkben, így a szervezetünknek muszáj több inzulint termelnie.

A felesleges inzulin azonban a kalóriák szervezetünkben való tárolását és nem azok tárolás helyetti elégetését eredményezi. Hosszútávon a felesleges kalóriák lerakódása nagyon súlyos egészségügyi problémákhoz tud vezetni, csakúgy mint a cukorbetegség. A jó alvás a kulcsa a fogyásnak és a hosszú távú súlykezelésnek. Nélküle a testsúlyunk és az általános egészségi állapotunk kezelése is egyaránt nehezebbé válik.

Cikkünket a Firstbeat Technologies által közzétett gondolatok ihlették.

Legutóbbi hozzászólások

Amennyiben szeretnél tisztában lenni azzal, hogy elegendő-e a szervezetednek fogysz aludni mostani alvásod, vagy netán az elégtelen éjszakai feltöltődés állhat a súlygyarapodás hátterében, több napon át tartó testszenzoros mérésekkel személyre szabott és objektív elemzést kaphatsz erről is.

De addig is tegyél meg egy szívességet magadnak!

segítséget kell fogyni gyorsan

Kapcsold le a lámpákat és aludj egy jót! A jóból is megárt a sok A nyár kedvez a gyümölcs és zöldségfogyasztás növelésének, egyben jó hatással lehet a testsúlyunk alakulására is.

fogyás 5 3

De mit tegyünk, ha nem tudunk megállni 1 db banán elfogyasztása után vagy többet Lelki egészség Ingerlékenység és állandó feszültségérzés gyakori panaszként jelenik meg napjainkban. Az ezekhez társuló testi tünetek, mint az emelkedett pulzusszám és vérnyomás, a magas vércukorérték stb. Ezen a szerdán nem a szokásos kora reggeli futással indult a napom. Általában ilyenkor a fogysz aludni függő útvonalat és távot választok valahol a környéken, most viszont később kezdtem, többet is.

hogyan veszítsen el de kövér ember